Gezonde Koers
Image default
Nieuws en media

Wat maakt explanimations zo nuttig?

Wat maakt explanimations zo nuttig?

Communicatie kan lastig zijn. Soms lukt het maar met moeite om je eigen personeel mee te krijgen. En dan moet je de buitenwacht nog zien te overtuigen ook nog.

Je kunt natuurlijk “lullen als Brugman”, maar de kans dat je daarmee het hart van de klant weet te veroveren is minimaal. Beter gebruik je een animatie. Maar waarom is de explanimation zo nuttig?

Storytelling

De afgelopen jaren zijn twee trends binnen MarCom toonaangevend: video content en storytelling. Een explanimation is storytelling in videovorm, ontdaan van alle afleiding. Animaties werden voorheen veel ingezet voor sales, met verbluffende resultaten, maar de aandacht ligt nu meer op informeren. De consument, die feilloos doorheeft dat je iets probeert te verkopen, heeft namelijk wél een blijvende behoefte aan informatie. Met een explainer video geef je hen vertrouwen in jouw bedrijf en product, terwijl je ook werkt aan een blijvende relatie.

Echte vragen

Doordat alle onderdelen van de video: beeld, voice-over en geluidseffecten, op elkaar afgestemd zijn, is de animatie boeiend van het begin tot de allerlaatste seconde. Zeker wanneer de explanimation antwoord geeft op een concrete vraag van je klant is de waarde van je animatie enorm. Het is dan ook aan te raden echte klantvragen te gebruiken als inspiratiebron voor jouw animatie.

Flexibel

Van zakelijk-informatief tot luchtig en entertaining, de animatie kan elke toon aanslaan die je maar wilt. Het hangt maar af van het gevoel dat je bij de kijker wilt oproepen. Met goede explanimations is het veel makkelijker emotie op te roepen, juist omdat je alleen het hoognodige in beeld krijgt. Wij van Donker Media vertellen je er graag alles over.