Gezonde Koers
Image default
Zintuigen

Wereldpremière van de New Fiat 500 3+1

De ontwerpers van Centro Stile werkten met de identieke afmetingen als de cabrio- en hatchback-versies en creëerden een kleine derde deur aan de passagierszijde. Een deur die naar achter opendraait, net als de eerste 500 in 1957. De derde ‘kleine deur’ gaat in de tegenovergestelde richting open.

Vanwege het ontbreken van een middenstijl kun je comfortabeler in de auto komen, grote spullen gemakkelijker in- en uitladen en eenvoudiger je kind op de achterbank zetten. Als je de kleine deur eenmaal hebt gesloten, is er geen verschil met de andere 500: dezelfde stijl, dezelfde maat. Dit alles met een gewichtstoename van slechts 30 kg, zonder effect op het rijgedrag of het energieverbruik van de auto.
Qua veiligheid is het vermeldenswaardig dat de ‘kleine derde deur’ alleen kan worden geopend als het voorste portier al open is, zodat de achterpassagier deze niet per ongeluk kan openen.

Exclusiviteit. De nieuwe 500 3+1 “la Prima” wordt gekenmerkt door een reeks exclusieve details: full-LED koplampen met een ‘Infinity-design’, tweekleurige 17-inch diamantgeslepen velgen en verchroomde sierlijsten rond de ramen en zijkant. Stoelen –voorzien van Fiat-monogram-, dashboard en tweekleurig stuurwiel in eco-leer, een ‘la Prima’-label op de console, in zes richtingen verstelbare voorstoelen en 360 ° ‘drone view’ parkeersensoren.

Hij beschikt tevens standaard over automatische airconditioning, een sleutel in de vorm van een kiezel, 85 kW snelladen en een 11 kW Mode 3-laadkabel. Ook kan er autonoom gereden worden volgens niveau 2.
Connectiviteit. La Prima is voorzien van het nieuwe infotainmentsysteem UConnect 5: 7 “TFT-display, 10,25” touchscreen NAV, DAB-radio, Wireless CarPlay / Android Auto, Uconnect Box (een telematicabox die de verbonden diensten mogelijk maakt) en een draadloze smartphone-oplader.

De New 500 line-up: Action, Passion, Icon
Simpel, compleet en boordevol inhoud. Dat is de nieuwe 500-serie. Drie niveaus (instap, midden en high), respectievelijk genaamd ACTION, PASSION en ICON, elk met een specifieke productmissie, met het allerbeste op het gebied van technologie, connectiviteit en veiligheid.

New 500 Action
Dit nieuwe instapmodel 500 is de ideale elektrische stadsauto. Hij is bedoeld voor mensen die het leven ten volle beleven, voor degenen die gemiddeld 50 km per dag rijden en de voorkeur geven aan dynamiek en kostenbewuste mobiliteit. De 500 Action is uitgerust met een 70 kW-e-motor, goed voor een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 9,5 seconden en een gelimiteerde topsnelheid van 135 km/u. 
De volledig elektrische New 500 Action staat vanaf €24.900 in de Nederlandse prijslijsten.

De New 500 Action is bedoeld voor jonge mensen met een hectische levensstijl en een dagelijkse routine van korte ritten. Zij die een milieuvriendelijke auto nodig hebben met optimale veiligheid en alle ADAS aan boord. De 500 Action bevat een lithium-ionbatterij met een capaciteit van 23,8 kWh, wat resulteert in een actieradius van meer dan 180 km in de WLTP-cyclus, of meer dan 240 km wanneer alleen in de stad wordt gereden. Als we berekenen dat het dagelijkse gebruik gemiddeld minder dan 50 km bedraagt, betekent dit dat klanten hun 500 slechts om de paar dagen moeten opladen. Om de batterij van de auto snel op te laden, is de New 500 Action uitgerust met het snellaadsysteem van 50 kW. Het enige dat u bijvoorbeeld nodig heeft om een ​​voldoende energiereserve te hebben voor de dagelijkse kilometers (ongeveer 50 km) is minder dan 10 minuten. Het snellaadsysteem biedt ook de mogelijkheid om de auto op te laden met de meegeleverde Mode 2 (3 kW) kabel. De ‘Combo 2’-aansluiting op het rechterachterscherm is geschikt voor snel opladen, zowel in wisselstroom als gelijkstroom. Om thuis of in het openbaar op te laden, kunnen klanten ook een driefasige 11 kW Mode 3-kabel of een Wallbox van Mopar aanschaffen. 
Ontworpen voor een jong publiek, bevat de nieuwe 500 Action standaard alle ADAS die nodig zijn om in de stad te rijden, zoals ‘Drowsy Driver Detection’, om de concentratie van de bestuurder te controleren; ‘Autonomous Emergency Braking’, dat ook fietsers en voetgangers kan herkennen; ‘Lane Keep Assist’, een systeem dat de bestuurder waarschuwt om weer op zijn rijstrook te komen wanneer het afwijkingen in de baan detecteert; en ‘Verkeersbordherkenning’, dat verkeersborden leest en de juiste rijsnelheid aanbeveelt. Wat connectiviteit betreft, wordt de New 500 Action geleverd met een infotainmentsysteem dat is ontworpen voor degenen die altijd verbonden willen blijven. We noemen het ‘slimme audio’. Het bestaat uit een smartphonehouder, een ergonomische basis om je smartphone zowel verticaal als horizontaal te monteren, een bluetooth-verbinding waarbij je smartphone verbinding maakt met de luidsprekers die in de New 500 zijn ingebouwd en een specifieke app voor ideaal gebruik van en interactie met de auto. Zo wordt de smartphone het steunpunt van het infotainmentsysteem van de auto.
Wat het exterieur betreft, heeft de Action halogeenkoplampen en 15 ”velgen. Binnenin vindt men de auto-startknop (‘Keyless Go’), een elektrische parkeerrem en het herconfigureerbare 7 ”digitale TFT-kleurenscherm waarop de bestuurder alle belangrijke gegevens van de auto kan zien, inclusief actieradius en laadstatus. De interieurbekleding is voorzien van een zwart dashboard, terwijl de stoelen van Seaqual-garen, een geometrisch chevron-motief en zilverkleurige stiksels bevatten.

Fiat Private Lease

Het private leasen van een Fiat wordt steeds populairder. Bij private lease rijd je voor een vast bedrag per maand in een nieuwe auto. 

Fiat 500 Private Lease

Via Fiat 500 Private Lease is het mogelijk om de nieuwe Fiat 500 Hybrid te rijden voor een vast bedrag per maand. De Fiat 500 Hybrid is zuiniger en milieuvriendelijker dan voorheen.

Fiat Panda private Lease

De nieuwe Fiat Panda heeft een rijke uitrusting gekregen en talrijke technische innovaties. De hybride motoren garanderen een lage C02 uitstoot en zuinig brandstofverbruik. Via Fiat Panda Private Lease is het mogelijk om voor een laag maandbedrag in een hele praktische stadsauto te rijden.  

500X

De in 2014 op de autobeurs Mondial de l’Automobile in Parijs gelanceerde 5-deurs hatchback Fiat 500X weinig op de oorspronkelijke 500. Van een kleine stadsauto is de 500 namelijk uitgegroeid tot een hoge cross-over in de compacte middenklasse. De 500-naam wordt tegenwoordig vooral gebruikt om de exclusievere Fiat-lijn mee aan te duiden. Desalniettemin zijn het front en de grille van de Fiat 500X schatplichtig aan de iconische A-klasser. En ook het interieur roept er herinneringen aan op. Fiat 500X Private Lease is vanaf de lancering snel groeiend.

Tipo

Het uiterlijk van de nieuwe Fiat Tipo is volledig opgefrist en oogt moderner, eleganter en dynamischer. De nieuwe voorkant heeft een vernieuwde grille met het nieuwe Fiat-logo en Fiat-belettering. De lampen zijn opnieuw ontworpen en hebben full LED-technologie. Voordelig in een Tipo rijden kan via Fiat Tipo Private Lease

Private Lease

Fiat modellen zijn met een laag maandbedrag populair in Fiat Private Lease. In het private lease maandbedrag zijn de kosten inbegrepen voor: wegenbelasting, all-riskverzekering, afschrijving, reparatie en onderhoud, bandenservice, internationale pechhulp.

Wil je leasen, maar heb je nog geen idee welke auto bij je past? Een Private Lease Vergelijker biedt dan uitkomst. Filter in de private lease-vergelijker op verschillende categorieën. Bepaal bijvoorbeeld je budget, de looptijd, het aantal deuren en het aantal kilometer dat je verwacht te rijden. Je ziet nu precies welke auto’s aan jouw wensen voldoen.

Regelmatig hebben aanbieders scherpe aanbiedingen. Het is de moeite waard om dit goed in de gaten te houden want een korting van €20 per maand levert je, bij een looptijd van 60 maanden, een totaalvoordeel op van € 1.200. Maar is een goedkope deal ook daadwerkelijk een goede deal? Dit is helaas zeker niet altijd het geval. Contractvoorwaarden zoals een strenge opzegvoorwaarden of een hoge meerprijs per kilometer kunnen een private lease aanbieding toch minder aantrekkelijk maken. 

 

Gerelateerde artikelen

BMW xDrive-systeem zorgt zo voor de ideale vorm van krachtoverbrenging

Op weg naar universele mobiliteit